Co nowego?

Koktajl z truskawek, kiwi i banana

Koktajl z truskawek, kiwi i banana dostarcza 230 kcal i całe bogactwo witamin oraz składników mineralnych. Jest bardzo dobrym źródłem witaminy C, witaminy A, witamin z grupy B oraz składników mineralnych takich jak potas, wapń i żelazo. Czy wiesz, że truskawki zawierają więcej witaminy C niż owoce cytrusowe? W porcji 100 gram tych owoców jest  ok. 70 mg tej witaminy ...

Zielony koktajl z jarmużu, pomarańczy i ananasa

Zielony koktajl z jarmużu, pomarańczy i ananasa pozwala na dostarczenie wielu cennych witamin i składników mineralnych. To prawdziwa bomba witaminowa. Dostarcza między innymi witaminy A i C, witaminę K, kwas foliowy oraz karotenoidy (beta karoten, luteina, zeaksantyna). Jest także źródłem pierwiastków, które wspomagają działanie układu sercowo-naczyniowego, takich jak potas i wapń.

Przepisy na wielkanocne przekąski, dania główne oraz ciasta. Pobierz e-book.

Święta Wielkanocne już niebawem. Z tej okazji zachęcam Państwa do pobrania bezpłatnego e-booka z przepisami i poradami. W e-booku przepisy na Wielkanocne przekąski, dania główne oraz ciasta.

Deser chia z bananem i żurawiną

Desery z nasionami chia są bardzo smaczne i jednocześnie bogate w wiele cennych witamin i składników mineralnym. Są to desery obfitujące w błonnik, kwasy omega-3, potas, magnez cynk oraz wapń. 

Makaron z kurczakiem, szpinakiem i suszonymi pomidorami

Makaron z kurczakiem, szpinakiem i suszonymi pomidorami to danie, które przygotowuje na 2 lub 3 dni, kiedy nie mam czasu na długie gotowanie. W wersji bardziej dietetycznej bez użycia śmietany 18% i założeniu ok. 100 g filetu z kurczaka oraz 50 g makaronu na porcję danie dostarcza 390 kcal. 

Jaglanka z gruszką

Jaglanka z gruszką i wiórkami kokosowymi to przepis na pożywne śniadanie lub zdrowy deser.  Danie to dostarcza 450 kcal i wiele witamin i składników mineralnych. Kasza jaglana jest dobrym źródłem magnezu, wapnia, potasu o żelaza. Jaglankę można przygotować na mleku krowim lub dowolnym mleku roślinnym,

Pieczone jabłka nadziewane aromatycznym twarogiem

Pieczone jabłka to doskonały pomysł na jesienny deser. Jedno nadziewane jabłko dostarcza 160 kcal. Deser taki w odróżnieniu od gotowych słodyczy dostarcza błonnik, białko oraz wiele cennych witamin i składników mineralnych, szczególnie potasu i wapnia. Dzięki dodatkowi miodu i przypraw korzennych doskonale nadaje się na jesienny i zimowy posiłek. 

Placki bananowo-owsiane z borówkami

Placki banowo-owsiane z borówkami to pomysł na lekki obiad lub deser. Danie to jest bogate w błonnik, magnez, potas, wapń oraz witaminy z grupy B.

Koktajl borówkowo-bananowy

Borówka amerykańska to niewielki owoc o wielu cennych właściwościach. Owoc ten, dzięki bogactwu witamin i składników mineralnych zaliczany jest to tzw. superźywności. Owoce jagodowe, w szczególności borówki zawierają ogromne ilości przeciwutleniaczy, które wzmacniają zdrowie i chronią przed chorobami układu krążenia oraz wieloma innymi dolegliwościami. Im dojrzalsze owoce, tym więcej przeciwutleniaczy. Owoce te są niskokaloryczne. 100 gram dostarcza 50 kcal. Są ...

Pasta z awokado i jajek

Pasta z awokado i jajka to doskonały dodatek do pieczywa. Pastę można zrobić też z samego awokado. Owoc awokado jest dobrym żródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczówych, szczególnie kwasu oleinowego. Kwas oleinowy pełni rolę ochronną w prewencji chorób sercowo-naczyniowych i miażdzycy.  Awokado to również bogate źródło potasu regulującego ciśnienie krwi, korzystnie wpływającego na pracę serca oraz na układ nerwowy.

Muffinki marchewkowe

Przepis na muffinki marchewkowe można wykorzystać także do zrobienia ciasta marchewkowego, tylko wtedy piec trzeba na blasze w temperaturze 180 stopni przez 40 minut. 

Napój z cytryną, miodem i miętą

W upalne dni szczególnie ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Aby skutecznie nawadniać ciało trzeba często pić wodę, Minimum 2 litry dziennie, a w czasie upału ilość należy zwiększyć. Do przepisu na napój z cytryną, miodem i miętą najlepiej użyć wody mineralnej.

Koktajl truskawkowy

Sezon na truskawki trwa, więc warto wykorzystać te smaczne i zdrowe owoce do przygotowania różnych potraw. Podaje przepis na pyszny koktajl trukawkowy. Do koktajlu w innej wersji można użyć maślanki lub kefiru. 

Makaron z łososiem i sosem koperkowym

Makaron z łososiem to potrawa łatwa do przygotowania. Można użyć w zależności od preferencji łososia wędzonego na ciepło lub na zimno. Można też upiec filet z łososia i potem go ułozyć na makaronie.

Jogurt z truskawkami

Sezon na truskawki trwa, więc warto to wykorzystać. Przepis bardzo prosty, ale zapewniam, że ten jogurt truskawkowy zawiera więcej truskawek niż kupiony ze sklepu gotowy jogurt truskawkowy. Jogurt z dodatkiem 4 truskawek dostarcza tylko 100 kcal. Można posypać ulubionymi orzechami lub płatkami migdałów lub wymieszać z płatkami owsianymi, jeśli ma być to posiłek bardziej kaloryczny. 

POKAŻ